Cvjetkovic.nl | Transformatie
16618
page-template-default,page,page-id-16618,qode-listing-1.0.1,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Transformatie

Transformatie

Iedere verandering roept in meer of mindere mate weerstand op. Verandermanagement is erop gericht om de impact ervan op medewerkers, productiviteit en organisatie te minimaliseren. Transformatie als dienstverlening richt zich juist op het menselijke aspect in organisaties, zodat de geïmplementeerde oplossingen optimaal benut gaan worden. Het doel is om de verandering te begrijpen en te kijken naar de rol van de manager, de onderliggende mindset en het vinden van de beste manier om om te gaan met verandering.

 

De implementatie van een verandering binnen een organisatie kan met behulp van de inzet van mijn expertise als facilitator van transformatie, worden versneld omdat de emotionele kant van medewerkers volledig in het veranderingsproces wordt betrokken. Door deze transformatie – het verschuiven van gedrag en onderliggende mindset – kan de organisatiecultuur worden verbeterd.

Cultural transformation begins with the personal transformation of the leaders.
Organisations don’t transform. People do. - Barrett
Vraagstukken met ondersteuning op maat

 

  • Teamprestaties: Hoe kan de samenwerking en effectiviteit in het team worden verbeterd?
  • Klantfocus: Hoe kan in de organisatie meer klantgericht worden gewerkt?
  • Cultuur transformatie: Hoe kan een cultuurtransformatie worden gerealiseerd, zodat medewerkers mee kunnen bewegen in de veranderingen?

In mijn rol kijk ik naar de missie, visie, waardes en doelstellingen van de organisatie en worden de benodigde stappen gezamenlijk bepaald om de gewenste resultaten te realiseren. Het krachtig en succesvol opereren van organisaties of teams vereist, naast heldere doelstellingen en strategieën, ook een verhoogd bewustzijn van managers om in de complexe dynamiek samen te werken met anderen en leiderschaps- en teambuilding skills op te bouwen. Ik ondersteun managers, ondernemers en individuen in het verder ontwikkelen van capaciteiten en leiderschapsgedrag om zo ‘high performing’ teams te creëren.

Het begeleiden van organisaties en teams kan op verschillende manieren. Om tot resultaat te komen werk ik aan de hand van het volgende stappenplan:

  1. Oriëntatie van de managementstijl, cultuur en waardes in de organisatie;
  2. Opdrachtformulering met toetsbare doelstellingen;
  3. Afsluiting met borging van continuïteit van de resultaten en evaluatie.

 

Belangrijkste uitgangspunten in mijn werkwijze zijn waardes, interactie en ontwikkeling.